Työnantaja

Työnhakijoiden määrä on jatkuvassa nousussa, mutta silti työnantajien on entistä vaikeampi löytää sopivia kandidaatteja haussa oleviin tehtäviin. Yksi syy tähän voi olla huomaamattomat ja epähoukuttelevat työpaikkailmoitukset. Jos sinulla on hankaluuksia kiinnittää huippuosaajien huomio, kerää nämä LinkedInin kokoamat 7 ohjetta talteen.

 

1. Säästä luovuus työn kuvaukselle

Kekseliäät tehtävänimikkeet voivat olla hauskoja ja osoittaa työilmapiirin luovuutta, mutta tehtävänimikkeessä luovuus ei ole aina hyväksi. Sen sijaan, että nimike olisi Asiakkuuksien kuningas, käytä kuvaavampaa nimitystä Myyntipäällikkö. Pahimmassa tapauksessa harhaanjohtavat nimikkeet jäävät etsimältäsi huippuosaajalta huomiotta.

 

2. Käytä puhuttelevaa äänensävyä

Kirjoita työpaikkalmoitus samaan sävyyn kuin puhuisit kandidaatille puhelimessa. Pidä teksti ytimekkäänä, suorana ja ystävällisenä. Tässä saa myös soveltaa luovuutta. Kokeile hauskoja sanakikkailuja tai tehtävälle ominaisia termejä.

Sen sijaan, että listaisit pelkästään hakijalta vaadittavia ominaisuuksia, kerro, mitä taitoja kyseisen työn huippuosaajalta vaaditaan. Puhuttele lukijaa: ”Olet markkinoinnin moniosaaja, jolta ei mene SEO ja SEM sekaisin. Olet sosiaalisen median natiivi etkä hätkähdä uusia haasteita.”

 

3. Käsittele työpaikkailmoitusta kuin markkinointikampanjaa

Huippuosaajat ovat huippuja alallaan, koska he rakastavat työtään ja kokevat työnantajansa tavoitteet omikseen. Muista siis tämä kuvatessasi yritystäsi. Kerro lukijalle, miksi hänen kannattaisi tulla yritykseesi töihin ja mikä erottaa teidät muista. Mainitse ilmoituksessa muun muassa perjantaisin vietettävistä yhteisistä lounashetkistä tai lisää kuva kandidaatin mahdollisesta työpisteestä.

 

4. Korosta haussa olevan tehtävän merkitystä

Jokainen haluaa kokea itsensä tarpeelliseksi. Yhä useampi työnhakija haluaa uudelta työltään uusia haasteita ja kehitysmahdollisuuksia. Jos sinä siis voit näitä tarjota, korosta sitä myös ilmoituksessasi.

 

5. Harkitse avoimen tehtävän mainostamista

Jos haet tekijää vaativamman osaamistason paikkaan, harkitse avoimen tehtävän mainostamista. Työpaikkailmoituksen maksullinen boostaus voi kiinnittää myös niiden huomion, jotka eivät aktiivisesti hae töitä. LinkedInin mukaan sponsoroidut työilmoitukset tuovat 30-50% enemmän hakijoita.

 

6. Kokeile uusia menetelmiä

Kokeile sosiaalista mediaa rekrytoinnin välineenä tai luo työpaikkailmoitukseesi visuaalinen elementti. Luo infograafi, joka kuvaa tehtävän vaatimuksia ja mahdollisuuksia tai kuvaa video.

 

7. Tee ilmoituksestasi mobiiliystävällinen

Ihmiset selaavat nettiä yhä useammin älypuhelimellaan, joten ota myös tämä huomioon työpaikkailmoitusta laatiessasi.

 

Lähde: LinkedIn Talent Solutions, 7 Tricks for an Irresistible Job Description