Työnantaja

Verkon ilmaisohjelmilla omien nettisivujen teko luonnistuu melkein keneltä tahansa. Haluaisitko perustaa oman työnhakusivuston? Varmista, että sivustolta löytyy ainakin nämä viisi olennaista tietoa.

Henkilökohtaisten verkkosivujen hyödyntäminen työnhaussa on monelle vielä uusi asia – hakukoneesta tällaisia sivustoja löytyy helposti vain kourallinen. Mitä oman työnhakusivuston kannattaisi sisältää? Tässä viisi tärkeää sisältöä, jotka auttavat suunnittelussa alkuun.

  1. Millaista työtä olet tehnyt? Listaa sivuille työhistoriasi ja kerro siitä ainakin tehtävän ja toimialan tarkkuudella. Esimerkiksi jos olet tehnyt viimeisessä viidessä työpaikassa chat-asiakaspalvelua, kerro siitä. Mikäli olet tehnyt tätä työtä pääasiassa kiinteistönvälitysalalla, tarkenna sekin.
  2. Yhteystietosi – Sivustosi tärkein osa on se yksinkertaisin – yhteystiedot. Jos odotat, että potentiaaliset rekrytoijat ottavat sinuun yhteyttä, pidä huoli, että yhteystietosi ovat näkyvästi esillä. Lisää ainakin sähköpostiosoitteesi.
  3. Missä haluat työskennellä – Oletko kiinnostunut pääasiassa etätyöstä? Vai etsitkö määräaikaista tehtävää? Oletko valmis muuttamaan työn perässä? Valota toiveitasi ja tavoitteitasi!
  4. Aiemmat työnantajat – Ajattele sivustoasi sähköisenä ansioluettelona. Verkkosivut antavat tilaisuuden kertoa asioista vielä perinteistä ansioluetteloa perusteellisemmin ja visuaalisemmin – esimerkiksi kuvin, taulukoin ja grafiikoin. Hyödynnä tilaisuutta ja käytä luovuuttasi!
  5. Miten löydyt sosiaalisesta mediasta – Jos olet aktiivinen somessa – ja se kannattaa – listaa potentiaalisille rekrytoijille sosiaalisen median profiilisi. Eri somesivustot auttavat havainnollistamaan osaamistasi ja persoonaasi eri tavoin: jos vaikka olet taidokas valokuvaaja, voit koota Instagramiin parhaat otoksesi. Pinterest on myös oiva portaali erilaisten työnäytteiden esittelyyn. Jos taas olet rakentanut mielikuvaa itsestäsi LinkedIn-postauksilla, ohjaa kävijä niiden pariin. Mikä tahansa avoin somekanavasi voi olla sopiva lisämauste!

Mieti, mikä on sivusi päätarkoitus? Onko se työnsaanti, itsesi profiloiminen alan asiantuntijana vai haluatko saada tiettyjen alojen ammattilaiset kiinnostumaan osaamisestasi? Pidä tavoite kirkkaana mielessä, kun suunnittelet sivustoa ja sisällytä sille kaikki se, mikä tukee tavoitteen toteutumista.

Valmis sivusto –  ja nyt vain odottelemaan, että sinut löydetään? Ei ihan näin yksinkertaista. Eniten sivustosta hyödyt, kun valjastat sen osaksi somen työnhakukampanjaa.  Mainosta sivustoa rohkeasti LinkedInissä, Twitterissä ja Facebookissa. Näin koko verkostosi saa tietää työnhaustasi ja voi vinkata oikeaan suuntaan!

 

Hae inspiraatiota esimerkiksi näiltä eri tavoin toteutetuilta sivustoilta: Mona, Sarah, Minna, Mira, Eetu, Satu

 

Lähde: Yrityksemme uramuutospalveluihin erikoistuneen Right Managementin sivusto.