Työnhakijoiden usein kysytyt kysymykset

Tässä vastauksia kysymyksiin, joita meiltä kysytään usein työnhakuun liittyen.

Haluaisin lähettää avoimen hakemuksen Manpowerille, kuinka toimin?

Rekisteröitymällä hakijaksi ja tallentamalla tietosi/CV:si profiiliisi olet löydettävissä kaikille rekrytoinneista vastaaville konsulteillemme ManpowerGroupissa. Seuraamme aktiivisia hakijoita järjestelmästämme sekä teemme päivittäin hakuja omasta kannastamme kun etsimme potentiaalisia työntekijöitä asiakkaidemme toimeksiantoihin. Hakuprofiilin tekeminen ja ylläpitäminen ajan tasalla siis todellakin kannattaa!

Mahdollisuutesi työnhaussa paranevat, kun haet myös suoraan sinua kiinnostavia, sivuillamme avoimena olevia työpaikkoja. 

Kuinka haen haluamaani työpaikkaa?

Voit hakea työpaikkaa painamalla Hae nyt -painiketta. Kun klikkaat painiketta, ohjautuu selain saateikkunaan, johon sinun tulee antaa nimesi, asuinpaikkakuntasi, sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi. Voit liittää hakemukseen myös CV:si ja hakemuskirjeesi. 

Tämä toiminto myös luo sinulle profiilin sivuillemme, jos sinulla ei sitä aikaisemmin ole ollut. Saat asiasta ilmoituksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Profiiliasi voit milloin tahansa editoida, se on aina näkyvissä ajantasaisena rekrytoijillemme.

Mikäli tarvitset apua profiilisi tai CV:si kanssa, Hakijakeskuksemme auttaa mielellään.

Kuinka voin varmistaa, että hakemukseni on tullut perille?

Kun olet hakenut tehtävää, saat siitä vahvistuksen antamaasi sähköpostiin.

Lisäksi haetut paikat näkyvät omassa profiilissasi Hakemukset ja paikkavahdit -välilehden alla.

Suosikkeihin tallentamasi työpaikat näkyvät oman profiilin alla listauksena kohdassa ”Tallennetut työpaikat”. Tässä listauksessa näet paikat, jotka olet tallentanut, mutta joita et olet vielä hakenut.

​Kuinka voin muokata työpaikkaan liittämääni hakemusta?

Profiiliisi tekemäsi muutokset tallentuvat automaattisesti kaikkiin hakemiisi työpaikkoihin. Hakemisen yhteydessä kirjoitettua saatekirjettä ei kuitenkaan valitettavasti voi muokata jäkikäteen. Voit kuitenkin ladata profiilisi saatekirjeen/hakemuksen erillisenä tiedostona.

​Kuinka liitän CV-tiedoston profiiliini?

Voit liittää CV-tiedostosi joko .doc- tai PDF-tiedostona profiiliisi. Oman profiilin alla on tallennetut CV:t kohta, johon voit lisätä uuden CVn halutessasi. Voit myös tarpeen tullen poistaa vanhan CV:n jos niin tahdot.

​​Haluaisin poistaa profiilini Manpowerin järjestelmästä, kuinka toimin?

Mikäli haluat, että hakijaprofiilisi poistetaan pysyvästi, laitathan siitä pyynnön oman hakijaprofiilisi kautta. Huomioithan, että tämä koskee vain hakijaprofiilin poistoa. Jos haluat vedota rekisteröidyn oikeuksiisi tietosuojaselosteemme mukaisesti, käytä tätä yhteydenottolomaketta.

Huomaathan, että mikäli olet ollut mukana hakuprosessissa kauttamme, emme välttämättä voi poistaa hakijatietoja Yhdenvertaisuuslakiin perustuen. Työnhakuun liittyvän profiilin tietojen säilyttämisaika on yksi vuosi viimeisimmän hakuprosessin päättymisestä.

Haluaisin poistaa yksittäisen hakemuksen, kuinka toimin?

Valitettavasti hakemuksia ei voi tällä hetkellä poistaa. Jos olet kuitenkin varma, ettet halua olla jossain hakuprosessissa enää mukana, niin ilmoita siitä joko hausta vastaavalle konsultille (yhteystiedot löytyvät hakuilmoituksesta) tai hakijakeskukselle.

Jokin painike ei toimi, tai en saa tallennettua tietoja, kuinka toimin?

Neuvoisimme ensiksi kokeilemaan sivustomme käyttöä vielä jollain toisella selaimella, kuin mitä normaalisti käytät. Esimerkiksi vanhemmat versiot Internet Explorer -selaimesta saattavat aiheuttaa toimimattomuusongelmia. Myös esimerkiksi Safari- ja Opera -selaimilla on havaittu joitain yhteensopimattomuusongelmia sivustomme kanssa, joten ensisijaisesti suosittelemme käyttämään sivustoamme Mozilla- tai Chrome -selaimella. 

Mikäli kohtaamasi ongelma kuitenkin edelleen jatkuu, olethan yhteydessä Hakijakeskukseemme, ja kuvailet ongelmaa tarkemmin myös mahdollisen kuvakaappauksen kera. Koitamme tällöin selvittää ongelman syytä tarkemmin.

Olen unohtanut salasanani, miten toimin?

Mikäli olet unohtanut salasanasi, etkä pääse kirjautumaan profiiliisi, voit tilata uuden salasanan kirjautumisikkunan ”Unohditko salasanasi?”-kohdasta. Tällöin saat sähköpostiisi linkin, jonka kautta pääset määrittämään tilillesi uuden salasanan. Huomioithan, että sähköpostiosoitteen tulee vastata käyttäjätunnustasi, jotta pystymme tunnistamaan sinut.

Mikäli et löytänyt vastausta ongelmaasi tältä sivulta, ota yhteyttä Hakijakeskukseemme [email protected].